Puutuotteen kilpailukykyä lisäävät hyvä palvelu, ulkonäkö ja ympäristölaatu

Tapion johtaja Ritva Toivonen väitteli tohtoriksi

– Puutuotteen kilpailukykyä lisäävät hyvä palvelu, ulkonäkö ja ympäristölaatu

Kuluttajat ja yritysasiakkaat arvioivat puutuotteita aineellisten ja aineettomien ominaisuuksien perusteella. Arviointiperusteet ovat melko samanlaisia, olipa kyseessä eurooppalainen yritysasiakas tai suomalainen kuluttaja, selviää MML Ritva Toivosen Helsingin yliopistossa 25. maaliskuuta tarkastetussa väitöstutkimuksessa. Lopputuotteen ulkonäöllä, ympäristölaadulla ja palveluilla voidaan vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen

– Puutuotteiden tekninen laatu ja tuotteen ulkonäkö ovat kriittisiä laatutekijöitä kuluttajille. Erityisesti yritysasiakkaat arvostavat teknisen laadun ohella myös toimittajan luotettavuutta ja palvelua, Toivonen painottaa. Tutkimus perustuu neljään kyselyaineistoon, jotka on kerätty Suomesta, Saksasta ja Iso-Britanniasta.

Tekninen laatu ei yksin riitä… lue koko Tapion tiedote >>>

Comments are closed.